Guido en Natascha op Wereldreis

Mumbai Experience

Gezien de aanslagen in Mumbai leek mij een kort verhaal wel evengepast....Voor alle duidelijkheid, ja, wij zijn oke en op tijd weggegaan uit Mumbai. Natas is de 25e vertrokken uit Mumbai op weg naar NL (en veilig aangekomen) en ik ben de 26e naar Delhi vertrokken om daarvandaan met mijn motortocht te gaan beginnen.

Nou waren we al van plan een 'beschouwend' stukje te gaan schrijven over onze reis en naast globalisering en klimaatverandering (ja, je wordt met beide verschijnselen echt geconfronteerd op reis en het wordt meer dan een veelgenoemd, maar abstract begrip...) zou ook het terrorisme wel aandacht krjgen. Maar zo direct als dit keer waren we nog niet met het terrorisme geconfronteerd. Nog geen 8 uur nadat we de exacte plek van alle aanslagen in Mumbai hadden verlaten, is daar op 12 verschillende plekken geschoten, handgranaten gegooid en worden er mensen gegijzeld. Nog niet eerder waren toeristen (westerlingen) zo duidelijk het doelwit van deze aanslagen. De actualiteitenprogramma's staan vol met nieuws over deze vreselijke gebeurtenissen en als je er dan net bent geweest, dan komt het voor je gevoel toch wel erg dichtbij.

Vanochtend aan het ontbijt dringt het nieuws langzaam door tot de bevolking en de toeristen van Delhi. Overal staan groepjes mensen rondom televisies. De stemming is nerveus, maar de algemene consensus is dat de kans gering is, dat hier in Delhi nu ook meteen wat staat te gebeuren. In Mumbai zijn de straten nog leeg, maar hier is de ochtend 'normaal' van start gegaan.

Als er voor de rest niets gebeurt ga ik vandaag 'gewoon' mijn motor (een Enfield 500 cc voor de liefhebbers) ophalen en vertrek naar het noorden. Ik was toch al van plan de toeristische plekken wat te mijden en mijn eerste doel is waarschijnlijk Nepal, waar ik nog een kayakcursus wil gaan volgen. Daarna zien we dan wel weer.... Ik hou jullie op de hoogte!

Reacties

Reacties

Johan en Cisca

Guido, Goed te lezen dat, ook met jou, alles OK is. Uiteraard wel even geschrokken. Wisten dat Natascha inmiddels thuis is. Wensen jou nog een fijne en vooral veilige voortzetting van je reis. Hopen jullie straks weer in jullie eigen (t)huis te mogen ontmoeten.

Frans en Ria

Gelukkig om te horen dat alles ok is met jullie, je kijkt toch met andere ogen naar het nieuws, ps bedankt voor de mooie kaart met zegel!!!doe vooral heel voorzichtig en tot gauw Frans en Ria

Oskar en Angela

Wat een toestand in Mumbai.
Blij te horen dat alles ok is met jullie.
Succes met je motor reis.
We blijven je volgen.

Annie en Mary

fijn te horen Natascha dat je weer veilig thuis bij papa en mama op de bank zit.
en Guido nog wat fijne weken toegewenst op deze mooie aardbol.
jullie beide heel erg bedankt voor de mooie reisverhalen,waarvan wij heel erg genoten hebben.
wij hopen jullie beiden binnenkort weer thuis te ontmoeten en het brabantse land.
groetjes en tot ziens.

Marieke

Lieve Guido & Natascha!
Ik wist niet dat jullie op dat moment in Mumbai waren. Ik heb het hier op de ZA radio gehoord. Tenminste.... ik heb vooral gehoord dat het Zuid Afrikaanse leger al veel mensen heeft geholpen. Verder weinig aandacht voor deze aanslagen....tja

Natascha, kun je alweer wennen in het Hollandse Brabant? Guido geniet van je laatste weken!

Liefs, Marieke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!